Moderátorok

Digitalizálás :

Szabó Katalin, informatikus könyvtáros MA hallgató

Négy éve vagyok hallgatója az ELTE BTK informatikus könyvtáros képzésének. BA-s diplomámat 2013-ban szereztem meg, Információ- és tudásmenedzsment szakirányon.

Tanulmányaim során számos alkalommal találkoztam és foglalkoztam a digitalizálás témájával. Mind a hazai, mind a nemzetközi projektek felkeltették érdeklődésemet, hiszem rengeteg lehetőség rejlik bennük. Igyekszem figyelemmel kísérni a legújabb kezdeményezéseket, és a technikai újításokat is.

A könyvtári szolgáltatások trendjei:

Ritzl András, informatikus könyvtáros BA hallgató

Idén nyáron fejezem be az ELTE informatikus könyvtáros képzését, szeretném folytatni tanulmányaimat mesterképzésben.

Szakdolgozatomat a vállalati könyvtárak szolgáltatásainak felhasználói elégedettségméréséből írtam. Tavaly a Richter Gedeon Nyrt. Műszaki Könyvtárában voltam gyakorlaton, ekkor tetszett meg a téma és hatékony tájékoztató munka.

Már több éve részt veszek a Hallgatói Önkormányzat hallgatói közélet szervezésében. Több szakmai tanulmányi kirándulást szerveztem a szaktársaimnak, idén már harmadik éve ellátogatunk  a Vándorgyűlésre. Fontosnak tartottam, hogy a könyvtáros hallgatók meg tudják mutatni alázatosak és elhivatottak a szakma iránt. Ennek eredménye a konferencia.

Szerzői jog:

Barton Dávid, informatikus könyvtáros MA hallgató

2012-ben fejeztem be az ELTE informatikus könyvtáros BA képzését, jelenleg a mesterképzés második évfolyamát végzem.

2013 óta dolgozom a BME OMIKK munkatársaként.
Érdeklődési körömbe tartoznak a nyílt kezdeményezések információtudományi vonatkozású megoldásai, a gazdasági és tudományos transzparencia kérdései valamint a könyvtári grafika területe. Diplomamunkámat open access, open source források vállalati alkalmazhatóságából írtam.

Érdekel a szerzői jog területe is. Leginkább alternatív szerzői jogi megoldásokkal kerültem eddig kapcsolatba, melyek a nyílt megoldásoknál is felmerülnek, mint például a Creative Commons licencei.

Szakmai publikáció:
Barton Dávid – Pál Vanda: Open access és osztályozás. In: Könyvtári Figyelő, 2013, 23. évfolyam 4. szám, pp. 700-709.

A könyvtáros tanár képzés aktualitásai:

Gujzer Zsuzsanna, informatikus könyvtáros MA hallgató
A könyvtárostanárok az általános iskola alsó tagozatától vesznek részt a diákok kulturális nevelésében. Az olvasás népszerűsítésében, a pedagógus kollégák munkájának támogatásában, vagy akár a tananyag egy más szempontú megvilágításában. Fontosnak tartom, hogy a mai, leginkább vizuális kultúra mellett se feledkezzünk el a hagyományos “kapaszkodókról”. Ehhez a könyvtárostanárok az iskolai könyvtárban szervezett programokkal, az ott betöltött szerepükkel, és sokszor a tömörített tananyag kibővítésével nagy mértékben hozzájárulnak.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>